“Terörsüz Türkiye” vizyonuyla düzenlenen uluslararası doğa ve ekstrem sporlar organizasyonu PalanExtreme 2026, Erzurum’un Karaçoban ilçesinde gerçekleştirilen bisiklet yarışlarıyla devam etti.
İçişleri Bakanlığının himayelerinde, RTÜK, Erzurum Valiliği, Erzurum Büyükşehir Belediyesi, Atatürk Üniversitesi, Erzurum Teknik Üniversitesi ve Erzurum Macera Off-Road Doğa Sporları Kulübünün desteğiyle Hınıs ilçesinde gerçekleştirilen organizasyonda 6 ülkeden 160 sporcu mücadele veriyor. Çat, Tekman ve Hınıs ilçelerindeki heyecanlı ve çekişmeli yarışlarında sonunda Karaçoban ilçesinde de katılımcılar finişe gelmek için amansız mücadeleler verdi. Zorlu arazi şartlarında mücadele eden yarışmacılar, zaman zaman kullanılmaz hale gelen lastiklerinin tamirini kendi imkanlarıyla gidermeye çalıştı. Bitiş noktasında ilçede bulunan çocuklar Türk bayrağı ile yarışmacıları karşıladı. Bu arada Karaçoban Genç Diyanet ekipleri de yarışmacılara yemek ikramı yaptı.
“İlçenin tanıtımına faydası çok”
Karaçoban Kaymakam Ali İhsan Selimoğlu, “Palan Ekstrem 2006 etkinlikleri kapsamında İçişleri Bakanlığımızın himayesinde ilçemizde de Hınıs ilçesinden başlayan 35 kilometrelik bir bisiklet yarışı yapılıyor. Halkımız bu etkinliğe büyük teveccüh gösteriyor. Öğrenciler, vatandaşlar, herkes bu etkinliğe katılmak için ilçemizdeler şu an. Çeşitli ülkelerden gelen sporcularımız kazasız belasız güzel bir etkinlik geçiriyorlar. Karaçoban ilçemiz Erzurum’un en güneyinde bulunan ilçemiz. Erzurum’a en uzak olan ilçelerimizden bir tanesi. Bu etkinlik vesilesiyle ilçemizin tanıtımı için de faydalı bir etkinlik oluyor. Bunun için hem Sayın Bakanımıza hem Sayın Valimize hem de bu etkinliğe, bu etkinlikte başı çeken Macera Offroad ekibine teşekkür ediyoruz. Bu gibi etkinliklerin devamını önümüzdeki yıllarda da sürmesini arzu ediyoruz” dedi.
“Yarış benim için iyi geçti”
Zorlu bisiklet yarışında birinci gelen Atatürk Üniversitesi öğrencisi Mustafa Akın, PalanExtreme’nin beşinci gününde olduklarını ve yaklaşık 40 kilometrelik parkurda yarıştıklarını belirterek, “Çok yorucuydu. Birinci oldum. Yarış benim için iyi geçti. Son 10 kilometre atağa kalktım. Tek de finişe geldim. 1 saat 20 dakika da 40 kilometrelik geldim. Doğa muhteşemdi. Bu sırada bisiklet sürmek büyüleyiciydi. Yorgun vücutla, yorgun bacaklarla 40 kilometre sert bir yarış oldu. Yani yarışmacı arkadaşlara başarılar diyorum. Son iki gün kaldı. İnşallah bitecek. Gideceğiz.” diye konuştu.
